In halul asta e cresterea economica! Ba e, ba nu e, ba dispare, ba apare, ba isi schimba sensul.


Să privești datele statistice din România e un deliciu. În condițiile în care ajungi sa nu dai doi bani pe ele.

Mistificări s-au mai făcut și se vor mai face, dar în halul asta, ca acum, parcă niciodată: descreșterea economică din trimestrul III 2021 s-a inghitit singura si s-a transformat în creștere economică, iar creșterea economică inventată, de 5,2% în trimestrul I, a dispărut în cea mai mare parte.

Public pe canalul meu de youtube (la care, dacă doriți, vă puteți abona AICI), cum încearcă neîndemânatic ministrul finanțelor să o dea pe analiști: RUȘINICĂ:

Mesajul domnului de la finanțe, referitor la transformarea creșterii economice inventate din primul trimestru de 5,2% în creștere de numai 1,3% este cu atât mai mult lipsit de bun simț, cu cât nu poate pretinde decât minicinos că nimeni nu a putut să vadă că de fapt creșterea economică era mult mai mică.

Iată ce comunicat în 17 mai 2022, institutul Național de Statistică pentru primul trimestru:

Iată ce comunică acum, în 16 noiembrie 2022:

Deci, creșterea economică din primul trimestru 2022 s-a topit, de la 5,2% (17 mai) la 1,5%. Acum, domnul de la finanțe vine cu tupeu și zice că de ce nu au anticipat analiștii. Hai să vedem declarația mea din 17 mai 2022, preluată de ziare.com, imediat după ce au anunțat creșterea inventată de 5,2%.

Deci, care estimare a fost mai corectă? A INS, care a umflat PIB-ul, la 5,2% pentru a reveni la 1,5%, sau a mea, care am spus că a fost o creștere reală în jur de 2%?

Și încă ceva: magicienii de la institutul Național de Statistică au făcut o nefăcută și mai mare: au greșit și sensul în ceea ce privește PIB-ul trimestrului III 2021.

Pentru oricine a trăit în România, este evident că trimestrul III al anului trecut a fost negativ față de precedentul (pandemia a intrat într-un nou val, școli închise, vacanță forțată, școală on-line, etc).

Prin urmare, în 17 mai 2022, când a anunțat și PIB-ul pentru trimestrul III 2021, INS nu a putut misitifica chiar în ultimul hal și a anunțat că PIB-ul trimestrului III 2021 a avut o contracție față de PIB-ul trimestrului II 2021, de 2,9%. Deci -2,9% (a reprezentat 97,1% din PIB-ul ajustat sezonier al trimestrului II 2021).

Ooops: Acum INS ne arată că atunci când a estimat (din întâmplare, corect, contracția economică din trimestrul III), a făcut-o temporar. Estimarea/numărarea de contracție a fost menținută și în luna august 2022, până în 15 noiembrie 2022, când contracția economică a devenit din pix, creștere economică: +0,6%.

Hai, că poți greși la numărare (atenție, INS nu face prognoze ca CNP, ci efectiv numără), dar:

  • cum să greșești de la 5,2% până la 1,5%?
  • cum să greșești și SENSUL evoluției economiei, la numărare? Cum să transformi o scădere economică de -2,9% într-o creștere de +0,6%

Simplu, în bătaie de joc.

Și, gândiți-vă că pe datele astea mistificate, se fac politici economice…



Categorii:Editoriale, The Money Show

Etichete:, , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: