O tura in Retezat – probabil cel mai frumos parc national din Romania

Din luna mai a acestui an, de cand am facut o tura de 3 zile in Retezat (10-12 mai) tot spun ca o sa public aici cateva fotografii. Acum mi-am facut timp.

Marturisesc de la inceput ca a fost una dintre cele mai frumoase drumetii facute. M-am intors in Retezat dupa 20 de ani (imi aduc aminte vacanta de dupa BAC, cand am fost cu colegii din Liceul de Informatica (Tudor Vianu), aici, in Retezat). Nu mai fusesem de 20 de ani, iar fiecare peisaj revazut, mi s-a parut fantastic. Multumesc cu aceasta ocazie colegului Silviu Pop (pentru invitatia facuta) si prietenilor de la Ecotur (un grup superb), carora m-am alaturat. Abia astepta sa mergem din nou.

De la Cirnic, spre cabana Pietrele

Traseul a fost simplu: am plecat vineri, 10 mai 2013, in felul urmator: cu masina pana la Nucsoara Cirnic, iar de acolo, pe jos, aproximativ 90 de minute, pana la cabana Pietrele. Pentru cei care doresc sa mearga cu trenul, pot opri in gara Ohaba de sub Piatra, si apoi, pe banda albastra, prin Salasu de Sus-Nucsoara Cirnic – Cabana Pietrele (aproximativ 5 ore).

Pe drum spre Pietrele

Si ajungeti la cabana Pietrele. Mare mi-a fost surpriza cand, cabanierul/cabaniera, dupa ce am comandat de mancare, mi-au povestit un dialog pe care l-am avut cu domnul Adrian Vasilescu, intr-o emisiune la The Money Channel. Nici nu va inchipuiti cat de onorant a fost sa aflu ca avem fani si la 1480 de metri altitudine:

Cabana Pietrele, 1480 metri

De la Pietrele, traseele sunt simple si frumoase:

* Banda albastra: Poiana Pietrele – Cabana Gentiana – Lacul Pietrele – Saua Bucurei – Lacul Bucura  – Poiana Pelegii (cam 5 ore), sau:

* Triunghi Roșu: Pietrele – Lacul Galeșu (3 ore), sau:

* Triunghi albastru: Pietrele – Lacul Stânișoara, Șaua Retezat, Vârful Retezat (3,5 ore), sau:

* Bandă galbenă: Pietrele – Culmea Lolaia – Vârful Retezat (4 ore), sau:

* Pietrele – Poteca Galeș – Tăul dintre brazi – Valea Galeș

Traseele sunt absolut SUPERBE! Dar înainte, trebuie neapărat să gustați mâncarea de la cabana Pietrele. Din două motive: este bună și nu mai găsiți mâncare gătită pe traseu. De la Pietrele în sus – la conservă 🙂

Și, cam într- oră de la plecarea de la Cabana Pietrele, ajungeți la Cabana Gențiana:

Cabana Gentiana

Gentiana – o cabana asezată intr-o locatie superba! Linistita, se doarme la priciuri (neaparat aveti nevoie de dopuri pentru urechi), poti bea o bere sau o cafea, poti sa iti incalzesti mancarea pe care o ai pregatita. Si e un loc excelent pentru pregatirea escaladei de a doua zi – spre Lacul Bucura și Vârful Retezat (sau Peleaga):

In drum spre lacul Pietrele

Vedeți în fotografia de mai sus, ce vreme exceptionala am prins, atunci, in mai 2013! A fost grozav. Noroc cu echipamentul – in luna mai, gaseam inca zapada de un metru, iar urcusul pana la culmea de unde se vede lacul Bucura, a fost o adevarata aventura:

In drum spre lacul Bucura

Vedeti in fotografia de mai sus… multi, nu-i asa? In final am ajuns doar 6 persoane pana la varful Retezat (Silviu Pop, care a realizat fotografia, Nadia, Andra, Cosmin, George si cu mine). Au mai reusit apoi inca  2 persoane:

pe retezat

Urcusul ca urcusul… sa vedeti cum a fost coborarea 🙂 (cred ca maine am timp sa postez si ceea ce am filmat…)

Dupa aproape 20 de ani… revedeam lacul Bucura…. e drept, acum inghetat (cand am fost in 1995, dupa BAC, era luna  iulie, alta  vreme, aceeasi frumusete)

Iar de acolo, pana la varful Bucura (2433 de metri), a mai fost doar un pas 🙂

Apoi, inapoi la Gentiana (sambata), iar duminica, inapoi la cabana Pietrele. Cu clubul Ecotur 🙂

Incerc maine sa public si filmul! 🙂

Până atunci, vă invit sa revedem impreuna si Fagarasul – aici: https://soviani.com/2011/10/08/o-tura-in-fagaras-pe-acoperisul-romaniei/ sau frumosul munte Ciucas (accesibil si pentru o tura de o zi), aici: https://soviani.com/2012/06/05/o-tura-pe-varful-ciucas-probabil-unul-dintre-cele-mai-frumoase-trasee-de-o-zi/

Si profit de ocazie pentru a le ura tuturor oamenilor de munte din Romania, care citesc sau nu acest blog – Craciun Fericit! Si tuturor cititorilor mei – Sarbatori Fericite!